Om du anser att en licenshavare bryter mot spellagen (2018:1138), spelförordningen (2018:1475) eller de föreskrifter som vi har utfärdat så kan du informera oss.
Du kan skicka in informationen via vårt kontaktformulär
Vi kan däremot inte driva en eventuell tvist mellan dig och licenshavaren. Vi kan lyfta frågor i större sammanhang men utreder inte enskilda ärenden.
På vissa områden är det andra myndigheter som har tillsynsansvaret eller som kan driva ditt ärende.
Allmänna reklamationsnämnden (arn.se):
- Om du inte får ut dina pengar från spelkontot.
Konsumentverket (anmalan.konsumentverket.se):
- Marknadsföring från spelbolag med svensk spellicens.
- Spelbolagens egna avtalsvillkor (till exempel deras egna regler och villkor).
- Tävlingar där vinnaren utses genom ett prestationsmoment, det vill säga utan inslag av lottning eller slump.
Integritetsskyddsmyndigenheten (imy.se):
- Behandling av personuppgifter
Till Konsumentverket kan du vända dig för att få vägledning kring köp av varor och tjänster med mera. Via deras vägledning når du också Konsument Europa som kan hjälpa dig med gränsöverskridande rådgivning. De bevakar dina intressen som konsument vad gäller bland annat avtalsvillkor och marknadsföring samt ger vägledning i olika konsumentfrågor.